2013年5月23日木曜日

長崎平和公園と原爆資料館、原爆公園

長崎平和公園と原爆資料館、原爆公園
 

 
 修学旅行で平和公園に行ったことを覚えていますが、もう45年も前のことになりますから、ほとんど覚えていません。原爆資料館には初めて行きましたし、原爆公園も初めてだったと思います。結構、駆け足の修学旅行(観光旅行)でした。平和公園に着くと、修学旅行の生徒や学生達が次から次へとやって来ます。そして、歌を歌ったり、黙祷をしたり、平和の誓いを述べたりして、私たちの修学旅行のときとは違っていました。そんな様子を眺めていると、やっぱり若い人たちは純真でいいと思いましたし、自分もそんな時代があったことを思い出しました。そして、いつまでもそうあるべきだとも思いました。平和を誓う若い子供たちに負けてはいけないと思いました。今、日本の政治は右傾化しつつあります。オバマ大統領などの指導者がここに訪問して欲しいです。

Atomic Bomb Museum
The atomic bomb museum was built to show the world the horror of the 1945 atomic bombing of Nagasaki and the need to eliminate all nuclear weapons.


Peace Park (Peace Statue)The Peace Statue was constructed in 1955 by donations from all over the world, and is highly symbolic. The right hand pointing skyward warns about the threat of the atomic bomb. The left hand stretching out horizontally symbolizes world peace. The gently closed eyes represent a prayer for the repose of the souls of all atomic bomb victims.
45年ぶりに再びやってきました。





Hypocenter Park
A memorial monolith marks the exact point below the center of the atomic bomb explosion, which occurred at 11:02AM, August 9, 1945. The monolith is always decorated with flowers and paper cranes donated by citizens and travelers, and the park is planted with hundreds of cherry trees, azalea and hydrangea bushes.


爆心地に建てられて記念碑の前。平和公園の近くにありましたが、初めて行きました。1945年8月9日11時2分に原子爆弾が爆発し、多くの人命が失われました。

0 件のコメント:

コメントを投稿

The Beach Boys Do It Again - 50th Anniversary Edition